Illustration av grönsaksskörd

FÖRELÄSNING

Gröna drömmar – odla hållbart med Lena Israelsson

Onsdag 25 september klockan 18.00 – 19.15

Att odla kan kosta massor med pengar. Men med lite planering, eftertanke och kunskap kan du komma undan utan att behöva lägga ner en förmögenhet. Journalisten och trädgårdsboksförfattaren Lena Israelsson ger dig inspiration till att odla på ett sätt som är hållbart både för plånboken och miljön.

Det här får du veta:

• Hur du maxar och tar hand om din skörd
  • Att odla lönsamt
  • Jord och kompost
  • Materialval och återbruk i trädgården

Föreläsningen avslutas med mingel och fröbyte för den som vill. Ta med dina egna fröer och ge dig själv möjligheten att inspireras och prata trädgård och odling med andra.

• Kostnad: 150 kronor. Köp biljett via Tickster från och med 21 augusti.
  • Ekonomiska museet, Narvavägen 13-17, Stockholm
  • Föreläsningsbiljetten ger även inträde till museet och den nya utställningen PENGAR! Museet har öppet till klockan 20.00.
  • Börja gärna kvällen med soppa och ett glas vin i restaurang Rosengården, specialpriset på onsdagskvällar är 160 kronor (med alkoholfri dryck 120 kronor).