Foto på två barn i Ekonomiska museets barnverkstad
Foto: Jens Mohr, Ekonomiska museet/SHM.

Familjeaktivitet

Gör din egen skattkista

Måndag 28 oktober – söndag 3 november, klockan 12.30 – 13.15

Under höstlovet i Ekonomiska museets verkstad kan du låta fantasin flöda och göra din egen skattkista att ta med dig hem. Den kan bli den perfekta förvaringen för skatter du hittar eller kanske för veckopengen? Skattkistorna gör vi av kartong och dekorerar sedan med papper, pennor och annat pysselmaterial.

• Ingår i entréavgiften till museet. Fri entré för barn. Begränsat antal platser. Hämta din biljett samma dag. Både barn och vuxna behöver biljett. Max en vuxen per barn.
  • Ekonomiska museet, Narvavägen 13-17, Stockholm
  • Rekommenderas från 5 år i vuxens sällskap.

Skattjakt på egen hand

Utforska pengarnas spännande värld med vårt barnspår. Skatter finns inte bara i sagorna. De finns också i verkligheten. Om du klarar barnspåret får du en liten överraskning.

Ekonomiska museet_Pengar_skattjakt_aktivitet_barnfamilj_960x1080
Foto: Daniel Gustafsson, Ekonomiska museet/SHM.

Höstlov på Historiska museet

Fler skatter hittar du i Guldrummet på Historiska museet som finns i samma hus. Entrébiljetten gäller till båda museerna. Under höstlovet kan du följa med på pannlampsvisning i ett mörkt Guldrum.

Bild på ung och vuxen besökare som tittar på ekonomiska museets utställning.
Foto: Ola Myrin, Ekonomiska museet/SHM.
  • måndag 28 oktober
  • tisdag 29 oktober