2. Besök oss
  3. Tillgänglighet
  4. Besökare med barnvagn och rullator

Besökare med barnvagn och rullator

Ekonomiska museet och övriga delar av museibyggnaden är anpassade både för barnvagnar och rullatorer.

I utställningsrummet

Alla våra utställningar, såväl fasta som tillfälliga, är anpassade så att man enkelt kan ta sig runt med barnvagn.

Barnvagnsparkering

Om du inte vill använda barnvagnen i museet finns en barnvagnsparkering till höger om huvudentrén. Entréhallen är alltid bemannad av museets personal. Observera dock att museet inte ansvarar för parkerade barnvagnar.

Lånevagnar

Ett begränsat antal mindre sittvagnar finns att låna på museet. Tala med personalen i informationsdisken.

Barnmat

Museets café har ingen barnmat för mindre barn till försäljning men hjälper gärna till att värma medhavda burkar. För lite större barn erbjuder kaféet en barnmeny bestående av mindre och lättare rätter, som till exempel pannkakor eller varmkorv.

Skötbord

Finns på handikapptoaletten i anslutning till entréhallen.