Samarbeten och sponsorskap
Med namnbytet till Ekonomiska museet och nya lokaler på Narvavägen mitt i centrala Stockholm, etablerar vi ett museum som med grund i våra fantastiska samlingar handlar om privatekonomi, konsumtion och sparande, om entreprenörskap, ekonomisk historia och aktuella samhällsekonomiska frågor.
Ett samarbete med Ekonomiska museet innebär att vi tillsammans arbetar mot ett gemensamt övergripande mål. En av våra hjärtefrågor är ekonomisk folkbildning och vi satsar därför särskilt på erbjudanden och aktiviteter för barn och ungdomar, skola och att nå ut i hela landet.
Samarbetsformer
Vår ambitionsnivå är hög, och för att vi ska kunna nå ut så brett som möjligt med vårt innehåll krävs det resurser och samarbete med omvärlden. Alla samarbeten sker utifrån Statens historiska museers framtagna Sponsringspolicy och Ekonomiska museets sponsringsstruktur.
Myndighetens policy för sponsring
Vårt erbjudande
- associationsrättigheter till museets starka varumärke
- möte med museets målgrupper, både fysiskt och digitalt
- en trovärdig plattform för kommunikation kring en angelägen samhällsfråga
- disponera attraktiva exponeringsytor i museets kommunikation
- tillgång till museets vackra lokaler för olika event
- fria visningar på museet
- tillgång till museets utställningar och seminarieprogram
- inbjudan till kreativa samtal
- vi pratar gärna om samarbetet i våra kanaler
Välkommen att vara med och skapa framtidens mötesplats för ekonomiskt lärande!
Kontakt sponsring och samarbeten
Om du har frågor kan du kontakta, Susanne Samuelsson, ansvarig för strategiska samarbeten och allianser:
Telefon: +46 (0)8-402 30 17
E-post: susanne.samuelsson@shm.se